Holandia 6 - 10 VI 2007

powrót

To była piękna podróż. Przede wszystkim ze względu na wspaniałe przeżycia i cudowną pogodę. Tym wyjazdem zainaugurowaliśmy obchody roku jubileuszowego - śpiewamy razem już 25 lat.

Głównym wydarzeniem pobytu był koncert w kościele św. Piotra w Leiden zorganizowany w uroczystość Bożego Ciała przez Radę Parafialną oraz członków tamtejszego chóru z dyrygentem - Panią Dini na czele.

Koncert, który wzbudził duże zainteresowanie Holendrów i Polonii holenderskiej poprzedziła msza św. sprawowana przez miejscowego kapłana pracującego w Leiden oraz dwóch kanoników naszej diecezji.

W czasie mszy św. i podczas koncertu towarzyszyli nam na organach Katarzyna i Marcin, koncertujący organista bazyliki katedralnej w Toruniu, który wykonał muzyczną oprawę liturgii mszalnej oraz akompaniował nam w czasie koncertu a także dał mini-recital polskiej muzyki organowej nagrodzony owacjami. Z kronikarskiej skrupulatności należy odnotować, że partie solowe wykonywali: Agnieszka (gościnnie, sopran), Franciszek (tenor) oraz Zbigniew (bas).

Następnego dnia nasz chór miał zaszczyt zaprezentować się w czasie oficjalnego spotkania z władzami samorządowymi Lejdy w miejskim ratuszu. Dyrygent, namówiony przez gospodarzy na powtórny koncert zmobilizował nas i ponownie wykonaliśmy, tym razem mocno skrócony program z dnia poprzedniego, włączając do niego dodatkowo hymn narodowy.

W programie podróży do Holandii nie mogło zabraknąć wizyty, mszy św. i polskich pieśni na cmentarzu w Arnhem, na którym spoczywają m.in. żołnierze 1. Samodzielnej Brygady Spadochronowej gen. St. Sosabowskiego polegli w operacji „Market Garden” we wrześniu 1944 r.

(w tym miejscu powinno pojawić się okienko odtwarzacza. Jeśli tak się nie stało kliknij link i otwórz prezentację bezpośrednio w serwisie ANIMOTO)

W czasie pobytu w Holandii zwiedziliśmy m. in. Dordrecht, niezwykle urocze miasto, dokąd przypłynęliśmy statkiem wycieczkowym po Renie na zakończenie wypadu na holenderskie poldery gdzie podziwialiśmy autentyczne, pracujące do dziś słynne wiatraki, które nie mielą zboża, jak nam się wydawało lecz pompują wodę i na zakończenie zaśpiewaliśmy w monumentalnym Grote Kerk. Nie była to zresztą jedyna wycieczka. Niektórzy z nas mieli możliwość wejść do Atlantyku, wszyscy zwiedziliśmy z przewodnikami Lejdę i odbyliśmy podróż barkami po kanałach tego miasta.

Owocna we wrażenia i sukcesy kolejna zagraniczna podróż będzie z pewnością ważnym punktem w historii naszego zespołu, z pewnością zachętą do dalszej, wytrwałej pracy i – taką nadzieję żywimy – magnesem przyciągającym w nasze szeregi ludzi chcących rozwijać talent muzyczny.

Program występu:

Tielman Susato Cum decore
Anonim XIII w. Bogurodzica
Wincenty z Kielczy (XIII w.), arr. T. Klonowski (XIX w.) Gaude Mater
Anonim, (ca. 1586 r.) Jako róża (Sicut lilium inter spinas)
Mikołaj Gomółka (1535 - ca.1609) Psalm 29 (28)
Giuseppe Ottavio Pitoni (1657 – 1743) Cantate Domino
Georg Friedrich Haendel (1685 – 1759) Canticorum iubilo
Giulio Caccini (1546 – 1618) Ave Maria
Johann S. Bach (1685 – 1750) Jesus bleibet meine Freude (z Kantaty BWV 147)
Wolfgang A. Mozart (1756 – 1791) Ave verum
Michael Haydn (1737 – 1806) Pokarmie naszej drogi
Józef Elsner (1769 – 1854) O Panie mój
Gaetano Donizetti (1797 – 1848) Ave Maria
Cesar Franck (1822 – 1891) Panis angelicus
Stanisław Moniuszko (1819 – 1872) Psalm 138 (137)
Feliks Nowowiejski (1877 – 1946) Parce Domine
Józef Świder (1930 - ) Kto szuka Cię
Idzi Ogierman Mański SDB (1900 – 1966) Domine non sum dignus
Idzi Ogierman Mański SDB (1900 – 1966) Do Twej świątyni
Stanisław Ormiński SDB 1911 – 1987 Apel Jasnogórski
Georg Friedrich Haendel (1685 – 1759) Alleluja
arr. Stanisław Różdżyński Oj nasi jadą
arr. Jan Zabłocki Serce w plecaku

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License